Naturmødet 2023

Tove H Jørgensen and Trine Bilde fra the Ecogenetic Centre (biologi, Aarhus Universitet) holdt et oplæg om "the importance of genetic diversity in conservation of insect populations" på Learn scenen på Naturmødet (maj 2023).

Ecogenetics Retreat - Sandbjerg 2022

En fantastisk workshop, hvor vi talte om de fremskridt, der er sket i styregrupperne i henholdsvis Danmark, Skotland og Finland, og skabte rammerne for vores fremtidige projekt.

Vi havde nogle meget intense dage med et omfattende videnskabeligt program i løbet af dagen samt mange sjove teambuilding-aktiviteter for at holde os beskæftigede om aftenen.

Vi brugte også lejligheden til at invitere repræsentanter fra SustainScapes (Center for Sustainable Landscapes under Global Change) og brainstorme om mulige synergier mellem os.

Ecogenetics retreat - Mols 2021

Vi afholdt vores første EcoGeneticsworkshop på Mols Laboratoriet i october 2021

På denne workshop var det fantastisk, efter corona lockdowns, at sidde fysisk sammen og have nogle meget intense dage med projektplanlægning, brainstorming og netværk. Vi havde mulighed for at tale med hinanden om banebrydende metoder for igangværende projekter, samt at definere og udvikle retninger og arbejdsgrupper for den fremtidige udvikling af forskellige projekter i centret. Det var første gang, vi alle mødtes personligt, og det var meget produktivt og inspirerende for alle. Det var et plus at være i de smukke omgivelser ved Mols bjerge, som vi også havde mulighed for at udforske lidt.