UAS4Ecology Lab

Sensorer

UAS4Ecology råder over en række forskellige sensorer som kan kombineres med forskellige droner. De forskellige sensorer indsamler forskellige typer af data. Hvilken type af sensor der bruges til en opgave, afhænger af hvilken data som ønskes indsamlet. Her på siden kan du se hvilke typer af sensorer som laboratoriet råder over, samt hvilke opgaver de kan løse.

MicaSense RedEdge-3

RedEdge-MX (Red and Blue)

• Navn: MicaSense RedEdge-MX Red and Blue
  • Type: 5 bånds multispektral kameraer
  • RedEdge-MX fra producenten MicaSense, er en videreudvikling af RedEdge-3’s kamerahus og kameraets integrationsmuligheder.
    Specifikationerne for de fem smalle spektrale bånd er de samme for både RedEdge-3 og RedEdge-MX Red, men derudover har RedEdge-MX Blue ekstra blå, røde, grønne og to nærinfrarøde bånd hvor den kan registrere.
    RedEdge-3 og begge MX-kameraer er i dag udgået af produktion, men så vidt vi ved, er kombinationen af de to MX-kameraer (tilsammen registrering af 10 smalle spektrale bånd) stadig unik.
    Når MX-kameraerne skal bruges samtidig (dual camera system) bruger vi DJI Matrice 210, og når kameraerne skal bruges enkeltvis (Blue/Red) bruger vi vores eBee X. (link to DJI Matrice 210 and SenseFly eBee X).
  • Link: https://support.micasense.com/hc/en-us/articles/235402807-Getting-Started-With-RedEdge-3-Legacy-

Sensor3

Eksempel på scanning med Lidar

Visninger